Købsbetingelser
Teatertur er udelukkende formidler af billetter til publikum på vegne af størstedelen af Storkøbenhavns teatre og teaterproducenter. Teatertur.dk er målrettet salg af gruppebilletter og ledsagerbilletter til skoler og institutioner.
Vores samarbejdspartner på billetområdet er Billetten A/S
Vi ejer ikke de teatre, du kan købe billetter til på www.teatertur.dk og vi ejer ikke billetterne. Derfor har teatertur.dk og Scenit ikke indflydelse på: teatrenes billetpriser, udvalget af forestillinger, spillested og spilletider samt ændringer af premieredatoer, aflysninger og udskiftning af medvirkende. Vi har ikke adgang til teatrenes kundedatabaser, og vi har ingen indflydelse på deres kommunikation.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på teatertur.dk.
Gebyrer
Ved betaling med kreditkort: 10 kr. i ordregebyr
(Du kan betale med Mobile Pay, Dankort, Visa, Mastercard, Maestro og Visa Elektron.)
Ved fakturering/EAN-fakturering
100 kr. pr ordre i fakturagebyr.
Billetgebyrer
Gruppebilletter tillægges ikke gebyr. Der er billetgebyrer ved onlinesalg:
- 10 kr. pr. billet i billetgebyr for billetter til 80 kr. eller derover
- 5 kr. pr. billet i billetgebyr for billetter til 79,50 kr. eller derunder
Gebyrer refunderes ikke i tilfælde af aflysning.
Gebyrer ved salg på billetkontoret og over telefonen:
Køber du billetter på tlf. 70 20 20 96, koster det 10 kr. i billetgebyr pr. billet uanset billettens pris eller kategori samt et ordregebyr på 30 kr. pr. ordre.
Alle priser er inkl. moms.
Forsendelse
Når du køber billetter på teatertur.dk, får du automatisk tilsendt billetterne pr. e-mail. Billetter kan fremvises på telefonen. Ingen teatre kræver fremvisning af printede billetter.
Aflysning
Aflysning dækker kun over, at et arrangement slet ikke gennemføres. Ombytning eller refundering af billetter i forbindelse med aflysning er arrangørens ansvar. Fakturerings, ordre- og billetgebyr refunderes ikke. Vær opmærksom på, at arrangører kan have særlige procedurer for aflysning af udendørs forestillinger. Se nærmere på arrangørens egen hjemmeside, kontakt os eller kontakt Billetten A/S.
For oplysning om refusion af billetter i tilfælde af force majeure (strejke, statsindgreb, krig, ildebrand, naturkatastrofer eller lign.) bedes du tjekke de enkelte teatres hjemmesider for nærmere information. Bemærk, at ethvert forhold som kan henføres til Corona-virus, andre virusangreb, epidemier eller pandemier og som forhindrer eller vanskeliggør afvikling af forestillinger KAN betragtes som force majeure.
Fortrydelsesret
Teatertur er undtaget fortrydelsesretten, og du kan derfor ikke fortryde, når du først har købt billetterne.
Træk på dit kort
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort. Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, medmindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.
I betalingsforløbet foregår al kommunikation krypteret. Det betyder, at ingen andre kan se dine kortoplysninger, som bliver sendt direkte til NETS. Du kan også betale med Mobile Pay.
Persondata – hvem får dine oplysninger?
Teatertur/Scenit opbevarer ikke dine oplysninger, det gør Billetten A/S, som er vores databehandler. Billetten A/S udveksler information med arrangøren for på bedste måde at kunne levere aftalte ydelser med kunden.
Billetten A/S registrerer også købshistorik om, hvad du køber og hvornår for at kunne administrere services. Personoplysninger registreret hos Billetten A/S opbevares i maksimalt 5 år, hvorefter de slettes. Alle kundedata opbevares krypterede i Billetten A/S’s systemer. Teatertur/Scenit vægter højt, at du er tryg ved at bruge vores digitale tilbud og øvrige tjenester. Derfor har vi en klar politik om at behandle de oplysninger du giver os ansvarsfuldt, med respekt for dit privatliv og naturligvis i overensstemmelse med lovgivningen på området.
Vores privatlivspolitik
Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med en eller flere af følgende personlige oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- Mailadresse
Billetten A/S foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig og kunne give dig besked med info om eventet fx i tilfælde af aflysning.
Personoplysningerne registreres hos Billetten A/S og kan opbevares i maksimalt 5 år.
Sletning
Vi sletter dine oplysninger på en sikker måde, når de ikke længere er nødvendige til disse formål i henhold til vores selskabspolitik.
Oplysninger afgivet til www.billetten.dk sælges ikke til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Dog forbeholder Billetten A/S sig ret til at udveksle information med arrangøren for på bedste måde at kunne levere aftalte ydelser med kunden.
Dine rettigheder
Som registreret hos Billetten A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter databeskyttelsesloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Billetten A/S via e-mail: persondata@billetten.dk
Ønsker du at ændre registreringen, skal du være opmærksom på, at ændringer eller sletning kan ændre arrangørens evne til at kunne levere eller udføre den aftale tjeneste.
Dataansvarlig:
Billetten A/S
Åbogade 15
8200 Århus N
Tlf: +45 70 20 20 96
E-mail: info@billetten.dk
Reklamation
Scenit og Billetten A/S er udelukkende formidlere af billetter på producentens/teatrets vegne. Hvis du har reklamation i forhold til forestillingen, skal du henvende dig direkte til det pågældende teater/den pågældende arrangør. Hvis du oplever problemer i forbindelse med dit køb af billetter, er du altid velkommen til at kontakte Billetten A/S.
Fortrydelsesret
I HENHOLD TIL LOV OM VISSE FORBRUGERAFTALER ER KØB AF BILLETTER IKKE OMFATTET AF FORTRYDELSESRETTEN.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Billetten A/S. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/odr
Fortrydelsesformular
Denne formular printes, udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Køb af teaterbilletter er ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Download printbar fortrydelsesformular
Cookies
Du bestemmer over dine data. Vi og vores samarbejdspartnere bruger teknologier, herunder cookies, til at indsamle oplysninger om dig til forskellige formål, herunder:
– Funktionalitet
– Statistik
– Marketing
Ved at trykke på ‘Accepter alle’ giver du samtykke til alle disse formål. Du kan også vælge at tilkendegive, hvilke formål du vil give samtykke til ved at benytte checkboksene ud for formålet, og derefter trykke på ‘Gem indstillinger’. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at trykke på det lille ikon nederst i venstre hjørne af teatertur.dk
Læs mere om cookies på Erhvervsstyrelsens hjemmeside: https://erhvervsstyrelsen.dk/cookies